Witam tez jestem z Rudy Śląskiej. Dobrze wiedziećź ze mozna liczyc na pomoc za symboliczne pifko
Mod tylnych świateł....
Zwiń
X
-
Mod tylnych świateł....
Widziałem dzisiaj VW Bora który miał bardzo fajnie zmienione oświetlenie pozycyjne w tylnych lampach. Octavia ma podobnie i pomyślałem, że mógłbym się skusić na zmontowanie ich w podobny sposób. A mianowicie włączając pozycyjne światła w octavi świeci na czerwono tylko dół jeżeli hamujemy to zaświecają się górne stopy. Koleś miał zmienione tak że świeciły mu pozycje tam gdzie stopy i tam gdzie pozycje,(dawało to z daleka efekt "bałwanków" jak w starym passacie) mnie osobiście bardzo się to podobało. W momencie hamowania zapalała się mocniej góra razem ze środkowym stopem na szybie. Pewnie nie będzie to proste bo bedzie trzeba zmostkować pozycje ze stopem i dać dwuwłuknową żarówkę, ale nie znacie kogoś kto już takie coś robił lub złotą rączkę która się podejmie tego. 8)
-
-
Nie trzeba elektryka !!! Wystarczy 30 min
No i stało sie :szeroki_usmiech
Nie miałem co z czasem zrobic wiec zabrałem sie za przerabianie tylnych swiateł, tak jak wasyl chciał
Potrzebne nam bedzie :
1. 2 szt. żarówek dwuwłóknowych P12V 21/5W,
2. jakies 30 centymetrów przewodu miedzianego,
3. 2 szt. przełaczników zał/wył (opcja),
4. cieńkie wiertełko i wiertarke,
5. lutownica, lutowie,
6. browarek - zeby praca lepiej szła :twisted:
Robote rozpoczynamy od wymontowania listwy z żarówkami z tylnych lamp - trzy zaczepy i juz mamy to w dłoniach. Zaczynamy od zeszlifowania wypustu na zarówce dwuwłoknowej - tego wyżej umiejscowionego - konieczne to jest w celu zainstalowania zarówki z miejscu stopa, nie wpływa to na stabilność żarówki w oprawie.
Następnie wymontowujemy żarówke stopa. Robimy dziurki na przewód - jedną na spodzie oprawy żarówki w listwie, drugą przy "ścieżce" od żarówki postojowej.
Bierzemy 15 cm przewodu obrabiamy go i jeden koniec wlutowujemy na ścieżke postoju a drugi lutujemy do żarówki dwuwłóknowej - wykorzystujemy oczywiscie wykonane przez nas otwory i musimy przewód wlutowac w żarówce do żarnika cienszego - tego 5 watowego. Mozemy tutaj w ten przewód wtawic przełacznik zał/wył - jak kto woli.
P.S. Miedzy poszczególnymi etapami polecam skorzystac z pozycji nr 6 :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
nico21, Umiesc w Albumie w Swojej zakladce, albo podeslij mi na maila: [email protected] to je tu wrzuce :wink:
Komentarz
-
-
A wracając do początku tego tematu : sam pomysł i wygląd fajny. Widzę jednak też minusy.
1. STOP oddzielny dużo lepiej rzuca się w oczy gdy się zapala (a to przecież osłona mojej d...). Sytuację "ratuje" nieco fakt posiadania trzeciego stopu, ale pod tym względem po modzie jest gorzej niż przed.
2. Lutownica, kabelek... sorry ale to po prostu tzw. klamizera (lutowanie przewodów do żarówek). Może w 20 letnich polonezach, gdzie oprawka skorodowała ze starości to jeszcze, ale tak ?. Dopuszczłbym wymianę oprawki na taką do żarówek dwuwłóknowych.
3. Poza tym gdy się włókno przepali w czasie jazdy i wyjdzie to podczas kontroli policyjnej, to wymieniając żarówkę na miejscu unikniesz mandatu. A jak masz przylutowaną... no chyba, że istnieją lutownice na 12 V Wtedy zgodnie z przepisami zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, potem badanie techniczne ...itd.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Niektore modele Volvo maja lampy hamulcowe rozwiazane tak, ze przy lekkim nacisnieciu zaswieca sie tak jak na rysunkach, przy docisnieciu mocniej zapala sie reszta lamp.
A czy jest widoczne czy tez nie, nowa Octavia ma wlasnie w taki sposob zrobione lampy. Swieci takie jakby "C" i zapala sie STOP na dwu wloknowej zarowce :wink:
Komentarz
-
-
Oczywiście to co napisałem to tylko moje odczucia. Każdy ma przecież inne. Jednak w czasach gdy zdarzyło mi się jeżdzić Passatem B3, który miał STOP razem z pozycyjnymi to bardzo często słyszałem za sobą pisk opon. Na szczęście zawsze wszystkim jakoś się udało. Problem wyraźnie zelżał gdy zainstalowałem dodatkową lampę STOPU. Tak, że moim skromnym zdaniem dużo szybciej się zauważa zapalenie się lampy która dotyczczas nie świeciła (oddzielny STOP) niż to, czy coś właśnie świeci "bardziej", czy "mniej bardziej".
Co do O2, to przecież gdyby rozdzielili lampę powiedzmy na pół (1/2 pozycyjne i 1/2 STOP) to odpadł by argument, że ma takie piękne "C" jak nikt inny nie ma (o ile pamiętam to w opisach zamieszczanych w prasie motoryzacyjnej był to jeden z bardzo ważnych argumentów na korzyść nowej Octavii ) I co wtedy z marketingiem ?Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Nie jest problemem zainstalowanie w układzie wyłącznika (na czas kontroli drogowej ). Wcale zresztą nie twierdzę z góry, że to rozwiązanie jest niezgodne z przepisami (nie chce mi się w tej chwili szukać odpowiedniego Rozporządzenia, ale rzecz jest do ustalenia).
Są jednak pewne niebezpieczeństwa gdyby było niezgodne, mianowicie np. dajesz samochód żonie i ona jest zatrzymana do kontroli, a nie przećwiczyłeś z nią wyłączania tych świateł. Albo jeszcze prościej : najeżdża Ci na dupę nieoznakowany radiowóz i może jeszcze z kamerą. I mają Cię.
Punktem wyjścia jest sprawdzenie, co jest w warunkach technicznych. Tzn. czy jest wyraźny zapis, że z tyłu mogą być 2 światła pozycyjne i czy taki układ po modzie jest traktowany jako jedno światło ? (przez analogię do starej sprawy z dodatkowymi STOPAMI, gdzie chodziło o prostokąt obrysowany na obu lampach i czy lampy zajmują więcej niż połowę powierzchni).
Może być, że to drugie bo są przecież "bałwanki" w Passatach, no niePzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
RomanS, w opisie napisałem ze mozna zastosowac wyłącznik, niestety ja robiłem to w niedziele wieczorem a o ktej porze juz nie sa otwarte sklepy elektryczne. Wczoraj wyłaczniki zamonotowałem i nie ma problemu z wyłączeniem tej opcji. A co do tego lutowania kabelka do zarówki to to jest narazie I wersja tego moda z czasem zapewnie pojdzie to jakos zastapic - wazne była zeby zobaczyc efekt i czy sie przyjmie taka opcja.
Co do tego czy dozwolone jest posiadanie podwójych swiateł postojowych to wystarczy rozejrzec sie na drodze - prrzykłądowo podobne rozwiazanie ma Daewoo Tacuma, Fiat Stilo Combi i inne.
Komentarz
-
-
Nico21, o tym, że pisałeś o wyłaczniku to czytałem, moje było bardziej odpowiedzią dla Wasyla. Tyle, że gdy zaczniemy mówić o wyłączniku to zaczyna wyglądać na jakiegoś nielegala, a mnie coraz bardziej pachnie, że to jest OK, czyli legalne (pomijam homologację samej lampy ). A jak legal, to po co wyłączać ?
Jednakże jak nie jestem w stanie wymienić żarówki na drodze to dla mnie to jest nie do przyjęcia. A może zrobić jakąś hybrydę oprawki, bo zdaje się kombi ma żarówkę dwuwłóknową ? (no chyba, że się mylę).
Teoretycznie jest jeszcze sprawa ilości ciepła w lampie, na czuja powinno być OK, to w końcu tylko drugie 5 W.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
Komentarz